مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده
مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده

24 نکته برای حل اختلافات در یک رابطه صمیمی


طبیعی است که در روابط درگیری ایجاد شود. افراد متفاوت هستند و خواسته ها و نیازهای آنها ناگزیر در هم می آیند. اختلاف نظر در یک راه سالم، فهمیدن را به ارمغان می آورد و زوج ها را به هم نزدیک می کند. هدف باید بهبود روابط باشد. این درگیری مثبت است. در زیر 24 قانون پیشنهادی - 12 کاراکتر و 12 اخطار - برای تحقق این هدف است.

زن و شوهر ایستاده پشت به صحبت کردن نیستArguments خوب است!

استدلال ها لزوما نشانه ای بد نیستند. به این معنی که تفاوت ها در حال ظهور هستند، اما در بعضی از روابط، تفاوت ها تصدیق نمی شود، زیرا هر یک از شریک ها وابسته به یک فرد وابسته است یا به این دلیل که هر دو افراد ادغام شده اند و خودشان را نمی دانند و یا قربانی می کنند که به یکدیگر علاقه دارند. این راه حل های اختلاف معمولا سبب عقب ماندگی می شود، زیرا رفتار خشم و رفتار غیر انسانی و تهاجمی ایجاد می کنند و نزدیک بودن و صمیمیت رنج می برند. با این زوج، درگیری نشان دهنده رشد و بلوغ است. در افراطی دیگر، زوج های پر زرق و برق هستند که در آن تفاوت ها به مبارزات قدرت افزوده می شوند و ارتباطات تهاجمی می شود.

نقش عزت نفس

عزت نفس برای آرمانگرائی و ارتباطات سالم ضروری است که پایه ای برای اجتناب از دعوا و برخورد با درگیری است. متاسفانه این به معنای معمول نیست، به ویژه در میان زوج های وابسته به هم. عدم داشتن الگوهای خوبی برای ابراز خشم و برخورد با اختلافات، یک یا هر دو طرف معمولا غیرفعال یا مهاجم هستند. وقتی اختلاف نظر می آید، اعتماد به نفس پایین باعث می شود:

  • گرفتن امور شخصی
  • دفاع از خود
  • ناتوانی در بیان نیازها و خواسته ها
  • واکنش بالا
  • مردم خشنود
  • مسئولیت رفتار، احساسات و نیازها را نمی پذیرند
  • ناتوانی در صادق بودن
  • انتظارات بی نظیر دیگران

قوانین تعامل

در مناقشات مثبت، در ایده آل، شما قادر به پاسخگویی به نیازها و خواسته های خود هستید و به طور متقابل سازش می کنید.هدف شما و نحوه برخورد با آنها بسیار مهم است. هدف باید حل اختلاف به رضایت هر دو شما باشد. این در مورد برنده شدن و از دست دادن نیست شما می توانید یک استدلال را برنده شوید، اما اگر شریک زندگی خود را با تخفیف، تخفیف و یا ناراحت کننده احساس کنید، رابطه ممکن است رنج برده شود.

برنامه ریزی زمانی، جایی، و نحوه برخورد با اختلافات برای دستیابی به نتایج مطلوب مهم است. این کار مفید پیشگیری از قوانین تعامل است. در اینجا توصیه می شود 12 Do و 12 نه. شما نمیتوانید همه یا همه آنها را به دست آورید، اما آنها دستورالعملهایی برای تلاش دارند:

انجام دادن:

1. به "موافقت با مخالفت کردن" بپردازید. شما لازم نیست که در مورد همه چیز موافقت کنید. سعی کنید تفاوت های قابل حل که ارزش های خود را نقض نمی کنند را بپذیرید.

2. بحث های زمان محدود داشته باشید و به زمان پیش تعیین شده برسید. نیم ساعت است مقدار زیادی است. شما همیشه می توانید مجددا راه اندازی کنید.

3. از طریق چیزهایی که آنها می آیند کار کنند. تحریم ها را ذخیره نکنید؛ در غیر این صورت، هر تعویق به یک بلوک برای ارتباط بعدی تبدیل می شود.

4. به یاد داشته باشید که فردی را که از رفتار شما جداگانه است، حفظ کنید. فرض کنید او بهترین کارها را انجام می دهد و شما را به طور عادتی صدمه نمی زند.

5. مسئولیت رفتار، نیازها و احساسات خود را بپذیرید. از اظهارات "من" برای به اشتراک گذاشتن احساسات و افکار خود در مورد خود استفاده کنید. این شامل نیست "من احساس می کنم شما بی پروا". در عوض، می گویند: "من برای شما احساس غیر مهم است."

6. بررسی آنچه که نیازهای ناخوشایند باعث عصبانی شدن شما می شود. با اظهارات من، به طور مستقیم و صادقانه درباره احساسات و نیازهای شما در رابطه صحبت کنید. ارتباطات عواقب مثبت انطباق.

7. گوش کنان با کنجکاوی و تمایل به درک شریک زندگی خود و دیدن جهان از طریق چشم خود. هنگامی که شما نمی فهمید، برای روشن شدن بخواهید. به یاد داشته باشید که شریک زندگیتان به شما تجربه ی خود را می گوید. این حقیقت را در مورد آنها نشان می دهد، نه شما. شما آزاد هستید که مخالفت کنید، اما ابتدا ببینید که از کجا آمده است.

8. از یک رویکرد "ما" استفاده کنید. "ما یک مشکل داریم" نه "مشکل من با شما این است. "

9. به جای درخواست راه خود، راه حل های مغز و اعصاب. درخواست ورود شریک خود، به ویژه هنگامی که آن را به تغییر رفتار او می آید.

10. اگر شروع به عصبانی شدن کنید، وقت خود را صرف کنید. این اجازه می دهد تا شما را آرام کند و واکنش نشان دهد. اطمینان شریک زندگی خود را که شما رزومه خود را.

11. از تفکرات استفاده کنید تا مسئولیت بخش خود را بر عهده بگیرد، در مورد راه حل ها فکر کنید و احساسات صدمه ای خود را تسکین دهید.

12. ترس و گناه خود را در رابطه برقرار کنید.

نه:

1. در هنگام خستگی یا اتاق خواب، بحث های بحث انگیز نکنید، که باید مکان امن داشته باشید.

2. اتهامات را مطرح نکنید و یا از کلمات استفاده کنید، "همیشه" یا "هرگز".

3. آیا متحدان - نظرات دیگران را وارد نکنید یا مقایسه کنید با دیگران.

4. موضوعات را عوض نکنید و یا با اقدامات تلافی جویانه "اما شما انجام دادید. "

5. قضاوت نکنید، سرزنش نکنید، یا از نظر لغوی یا چهره ای سارکوزی یا نافرمانی مانند چشمان خود یا غم انگیز شدن باشد.

6. انتظار نداشته باشید که همسرتان ذهن شما را بخواند.

7. شریک زندگی خود را تجزیه و تحلیل نکنید و یا انگیزه ها یا احساسات خود را به او تحمیل نکنید.

8. مکالمه را قطع و یا انحصار نکنید.

9. از خودتان واکنش نشان ندهید و از خود دفاع کنید. در عوض، دیدگاه خود را بیان کنید

10. گذشته را نادیده نگیرید - چیزی بیش از چند روز گذشته.

11. آیا شکایت rolodex نیست. چوب را به سمت کنونی بردارید شما به شواهد بیشتری نیاز ندارید که حق با شماست و شریک شما اشتباه است.

12. خطوط پایینی خود را در رابطه برقرار نکنید، اگر آنها غیر قابل مذاکره باشند. بعدا منجر به جنگ بیشتر خواهد شد.

حل مسئله موثر زمان و تمرین را می گیرد. برای اولین بار، نیازمند اذعان به یادگیری است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.