مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده
مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده

همه چیزهایی که باید درباره ی تیر اندازی جدید در مورد حمله به آمریکا بدانید

تیک طولانی مدت هر گونه پاتوژن های انسانی مانند بیماری لیم را انتقال نمی دهد، اما کارشناسان می گویند که می تواند تغییر کند عنوان خود را در ایالات متحده ایجاد می کند.

آیا Haemaphysalis longicornis در حال بازدید از شهر شما است؟

تیک، که بیشتر به عنوان تیک طولانی مدت یا تیک آسیایی شناخته می شود، به جزایر آسیا و برخی جزایر اقیانوس آرام، از جمله هاوایی، بومی است.

اما در سال های اخیر، آن را به سمت قاره آمریکا، عمدتا در امتداد ساحل شرقی راه می اندازند.

تیک یافت نیوجرسی، غرب ویرجینیا، آرکانزاس، کارولینای شمالی، نیویورک، پنسیلوانیا، مریلند و در هشت ایالت تا کنون می باشد.

اولین شناسایی مثبت در سال گذشته در مزرعه گوسفند در نیوجرسی به وجود آمد.

در حالی که این گونه شناخته شده نیست که حمل هر گونه بیماری های انسانی، مقامات بهداشت عمومی در جستجوی اطلاعات بیشتر برای گسترش این گونه های مهاجم هستند.

Andrea Egizi، PhD، یک دانشمند تحقیقاتی با آزمایشگاه بیماری کبد کانون مونموت در نیوجرسی و همچنین مرکز زیست شناسی دانشگاه راترز، به Healthline گفته است که در حال حاضر اثبات این بیماری در سرزمین اصلی ایالات متحده پیش از سال 2017 وجود دارد.

” او گفت : عنوان تیک در ایالات بیشتر وجود دارد، من دیده ام برخی  این فرض را می کنند که آن را باید بسیار سریع گسترش داد، اما به مراتب پیش از آن گسترش یافته است و تنها در حال حاضر متوجه شده است که مردم به دنبال آن هستند.

“ما می دانیم، به عنوان مثال، پس از بررسی دوباره نمونه های تاریخی که نمونه آن در سال 2010 در غرب ویرجینیا جمع آوری شده بود، و دیگری در سال 2013 در نیوجرسی،” Egizi اضافه شده است. “بنابراین به وضوح آن را تا به حال گسترس داده اند.

در عصر تجارت بین الملل، برای گونه های مهاجم بسیار راحت تر است و در مناطق دور از زیستگاه معمولی خود رشد می کند.

اندرو D. Haddow، PhD، گفت: “ما می دانیم تیک طولانی مدت در اسب های وارداتی که توسط بازرسان خدمات بازرسی دام های حیوانی و گیاهان قرنطینه شده اند چندین بار در طول 30 سال، مشخص شده است که نشان می دهد این گونه به طور مداوم به ایالات متحده بازگشته است.” از گروه ویروس شناسی موسسه تحقیقات پزشکی ارتش ایالات متحده از بیماری های عفونی می باشد.

“با این حال، در این زمان بسیار تعیین می شود که این گونه  جمعیت ایالات متحده را تعیین کردن ، دشوار است.”

خطرها می توانند قابل توجه باشند

کنه های آمریکای شمالی، مانند کنه های سیاه و سفید شرقی و غربی، مسئولیت بسیاری از پاتوژن هایی هستند که می توانند انسان را آلوده کنند.

این موارد شامل بیماری لیم، تبخیر کوهی راکی ​​کوهی و اریکلید هوازی هستند.

در حالیکه تیک طولانی مدت برای شناخته شدن پاتوژن های انسانی در ایالات متحده شناخته نشده است،  که طیف وسیعی از بیماری ها را ایجاد می کند که می تواند بر انسان ها در خارج از کشور تاثیر بگذارد.

“Egizi گفت : توفان ها و بیماری های گیاهی تمایل به روابط بسیار خاصی دارند، بنابراین هنوز نمی دانیم اگر این گونه های جدید قادر به انتقال پاتوژن های محلی خود مانند باکتری لیم باشند، اما این نگرانی اصلی از لحاظ سلامت انسان در ایالات متحده است ،

هادو به Healthline گفت: “دلایل متعددی وجود دارد که تیک طولانی مدت ممکن است به یک مشکل جدی در ایالات متحده تبدیل شود.”

“شناخته شده است که انواع بیماری ها را به انسان ها و حیوانات در خارج از کشور انتقال می دهد. برخی از این پاتوژن ها در ایالات متحده آمریکا یافت می شوند و برخی از این پاتوژن ها به شدت به بیماری های دیگر جدی در کشور مربوط می شوند. به وضوح بسیاری از سوالات که اگرچه  نیاز به تحقیق دارند، وجود دارد. ”

حتی اگر تیک طولانی مدت هنوز در معرض خطرات شناخته شده ای برای انسان ها در آمریکای شمالی نیست، این مسئله در حال حاضر یک مشکل جدی برای صاحبان حیوانات است.

هادو گفت: “کنه های طولانی مدت یک آفت بزرگ از گاو، گوسفند و دیگر حیوانات مانند گوزن است.” “در این حیوانات، بارهای تیک بالا می تواند واکنش های آلرژیک، کاهش تولید شیر، کاهش وزن، و در برخی موارد، خونریزی (خونریزی باعث مرگ) شود.”

” اگیزی توضیح داد : در سایر نقاط جهان، می تواند بیماری هایی مانند تیلریوز گاو را انتقال دهد، اما حتی در صورت عدم وجود عوامل بیماری، این کنه ها می توانند فقط توسط تعداد زیادی از گره ها ضرب و شتم آنها را تضعیف کنند،”

گرفتن کلمه

هادو اشاره می کند که سازمان های دولتی، همراه با ادارات دولتی و دانشگاه ها، کار خوبی در جهت کسب مطالعات در مورد تکه های طولانی مدت دارند.

او توصیه می کند از سایت اینترنتی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) دیدن کنید ، که در آن اطلاعاتی که تا کنون دیده می شود بر روی کنه ها است.

هادو می گوید برای حفظ نظارت مناسب بر گونه های مهاجم، باید برنامه های بیشتری را تامین مالی نمود.

او گفت: “تیک طولانی مدت در ایالات متحده سال ها، شاید ده ها سال یا بیشتر، قبل از اینکه اولین بار شناسایی شد.”

“در طی این زمان، در حالی که تحت رادار قرار داشت، قادر به سکوت جمعیت ها بود و به چندین کشور گسترش یافت. در حالیکه برنامه های نظارت مستلزم تامین بودجه سالانه و برای دستیابی به موفقیت هستند، آنها احتمالا در طولانی مدت با شناسایی گونه های مهاجم به منظور جلوگیری از تاثیرات اقتصادی و بهداشت عمومی در طول زمان، پول می گیرند. ”

Egizi می گوید عموم مردم یک منبع عالی برای اطلاعات برای کارشناسان در مورد گسترش تیک طولانی مدت هستند.

وی گفت: “گام بسیار مهمی که توسط متخصصان انسانی، بهداشت عمومی و سلامت حیوانات انجام می شود، سعی در درک کامل میزان توزیع آن در ایالات متحده و همچنین دامنه میزبان خود دارد.”در این رابطه، عموم مردم می توانند منبع خوبی از اطلاعات باشند.”

به این ترتیب، وی یادآور می شود که در نیوجرسی یک نقطه ی گرم برای کنده های طولانی مدت و در هر کانال، جعبه های لغو وجود دارد که مردم می توانند مشخصات آزمایشگاهی بالقوه را برای تجزیه و تحلیل توسط متخصصان همراه با یک خط تلفن تلفنی ارسال کنند.

هنگام شناسایی گونه های تیک، مهم است که توجه داشته باشید که کنه های طولانی مدت بر خلاف اکثر همتایان آمریکای شمالی آنها یکنواخت قهوه ای و بدون مارک سفید نیستند.

هنگامی که برای پاک کردن کنه های طولانی مدت استفاده می شود، توصیه های مشابهی را برای جلوگیری از هر گونه تیک استفاده کنید.

اینها شامل اجتناب از علف های بلند و همچنین بررسی خود و حیوانات شما برای کنه ها است.

هادو گفت: “هرکس در هنگام بازگشت از خارج از خانه باید عادت داشته باشد که عضلات خود، فرزندان و سالخوردگان را بررسی کند، زیرا حذف زودهنگام و ایمن کلیدی برای کاهش خطر ابتلا به عفونت است”.

منبع:تاپ نیوز،1397

سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: همه چیزهایی که باید درباره ی تیر اندازی جدید در مورد حمله به آمریکا بدانید. آخرین ویرایش: آگوست 18, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2521

تمام سوالات واکسیناسیون شما به مدرسه پاسخ داده شده است

مداد، نوت بوک، کوله پشتی، لباس های جدید ، والدین تا زمانی که فرزند خود برای تحصیل در مدرسه دوباره به مدرسه بازگردند، مقدار زیادی از آنها را ذخیره می کنند.

بخش مهمی از چک لیست هر یک از والدین، باید شامل اطمینان از واکسیناسیون فرزند خود باشد.

دکتر دلانی گریسی، مدیر پزشکی برنامه سلامت مدرسه مونتفیور، به برخی از سؤالات پرطرفدار درباره واکسیناسیون پاسخ می دهد تا والدین آنها را برای سلامت مطلوب در سال تحصیلی جدید و فراتر از آن آماده کنند.

منافع واکسن فرزند من چیست؟

واکسیناسیون می تواند نوزادان، کودکان و نوجوانان را از بیماری های مضر محافظت کند.

بعضی از این ها می توانند بسیار جدی باشند و ممکن است منجر به بستری شدن یا مرگ شوند، مخصوصا در نوزادان و کودکان.

گریسی گفت: “برخی از بیماری های قابل پیشگیری در واکسن باعث مرگ و میر کودکان در هر سال می شوند. این ها بیماری هایی هستند که هنوز در اطراف هستند. “واکسن هایی که می توانیم مانع از ابتلا به بیماری کودک و نیاز به بستری شدن در بیمارستان شود.”

طبق گفته موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی، تعداد کودکان و بزرگسالانی که از بیماری های قابل پیشگیری از بیماری واکسن بیمار می شوند یا از بیماری ها واکسینه می شوند، به شدت کاهش یافته است زیرا پزشکان واکسیناسیون آمریکایی ها را آغاز کرده اند .

هر دو مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و آکادمی آمریکایی اطفال دارای برنامه های ایمن سازی توصیه شده برای هر کس از کودکان تا بزرگسالان هستند.

کدام واکسن فرزند من نیاز به رفتن به مدرسه دارد؟

همه ایالت ها و ناحیه کلمبیا به دانش آموزان نیاز دارند تا شرایط لازم برای واکسیناسیون را برای حضور در مدارس عمومی فراهم کنند. اینها از دولت به دولت متفاوت است.

ProCon.org گزارش می دهد که از 23 جولای 2018، تمام 50 ایالت و DC نیاز به واکسین های زیر می باشند:

دیفتری، تتومی، سوراخ کردن (DTaP)

فلج اطفال

سرخچه و سرخچه

واریسلا (مرغ)

علاوه بر این، 49 ایالت واکسیناسیون خوک را نیاز دارند و 43 ایالت و DC نیاز به واکسیناسیون هپاتیت B دارند.

بعضی از کشورها همچنین نیاز به هپاتیت A، آنفولانزا، Haemophilus influenzae نوع B (Hib)، مننژیت یا واکسن پنوموکوک دارند.

کودک شما برای مدرسه به واکسن نیاز دارد، شما می توانید وزارت امور خارجه خود را از وب سایت سلامت، CDC را بررسی کنید و وب سایت ، و یا مدرسه فرزندتان تماس بگیرید.

حتی اگر شما فرزندان بزرگتر دارید، باید از برنامه های واکسیناسیون آگاهی داشته باشید.

Gracy می گوید: “گاهی اوقات مردم متوجه نمی شوند که مدرسه راهنمایی و دبیرستان نیاز به نوع خاصی از واکسیناسیون ها و تقویت کننده ها دارند، مانند مننژیت، HPV و تقویت کننده تانتانس.

او همچنین توصیه می کند والدین فرزند خود را هر ساله برای آنفلوآنزا واکسینه کنند، حتی اگر مدرسه آنها نیازی به آن نداشته باشد.

گریسی گفت: “بسیاری از مردم فکر می کنند آنفلوانزا مانند یک سردی بد است، اما این در واقع بسیار شدیدتر از آن است. “این می تواند فرزند شما را بستری کند یا آنها را یک یا دو هفته دیگر از مدرسه بیرون ببرد. این بدین معنی است که والدین را از کار بیرون کنید.”

اگر فرزند شما به هر دلیلی واکسینه نشده باشد، ممکن است هنوز هم بتواند برخی از واکسن ها را به “عقب انداختن” بپردازد.

گریسی گفت: “برای اکثر واکسن ها، شما می توانید به تدریج شروع کنید و سری را کامل کنید.”اما تعداد کمی وجود دارد که ما فقط به نوزادان می دهیم.”

او توصیه می کند با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کنید که واکسن واجد شرایط آنها باشد.

هزینه واکسیناسیون مدرسه چقدر است؟

واکسیناسیون بخشی از مراقبت های استاندارد برای کودکان است، بنابراین بیمه های نظامی و اکثر بیمه های خصوصی آنها را بدون هیچ هزینه ای و یا به صورت هزینه کم پوشش می دهد.

گریسی گفت که اگر شما بیمه ای نداشته باشید، دولت شما ممکن است یک برنامه واکسن برای کودکان داشته باشد که واکسن هایی را برای کودکان کم درآمد فراهم می کند.

برنامه های بهداشت مدارس و ادارات بهداشت محلی نیز گزینه دیگری است.

کجا می توانم فرزندم واکسینه کنم؟

گریسی گفت بهترین گزینه این است که فرزندتان را در طول یک سفر منظم با متخصص اطفال واکسینه کنید زیرا پزشک شما فرزند شما و تاریخچه سلامتی خود را می داند. این اطمینان حاصل خواهد کرد که کودک شما واکسن های مناسب برای سن و وضعیت سلامت شما را می گیرد.

پزشک همچنین در طول این بازدید، کودک شما را برای چیزهای دیگر، مانند رشد و نمو سالم، بینایی و شنوایی و سایر مشکلات که ممکن است در یادگیری فرزند شما دخالت کند، مشاهده کند.

گریسی گفت: “چک کردن سالانه کودک واقعا مهم است.” “بسیاری از بچه ها این را دریافت نمی کنند، بنابراین برخی از مشکلات سلامتی از دست رفته است که با توانایی آنها در یادگیری یا سلامت مطلوب مواجه می شوند.”

والدین که نمی توانند آن را به متخصص اطفال به دلیل کار، حمل و نقل و یا دلایل دیگر، واکسینه کنند، در داروخانه ها، مدارس، مراکز بهداشتی یا ادارات بهداشت محلی واکسینه می شوند.

آیا دانش آموزان کالج نیاز به واکسیناسیون دارند؟

نوجوانان و بزرگسالان جوان که به کالج یا دانشگاه می روند باید با مدرسه خود چک کنند که واکسیناسیون قبل از ثبت نام لازم است.

گریسی گفت: “مننژیت یکی از مهمترین موارد است، زیرا شما شرایطی دارید که بچه ها در خوابگاه هستند و در فضاهای محصور قرار دارند.”

این عفونت تهدید کننده حیات بیشتر در دانشجویان تحصیلات تکمیلی است، اما با واکسیناسیون کامل قابل پیشگیری است.

دانش آموزان قدیمی تر ممکن است نیاز به یک تقویت کننده قاعدگی یا آنفلوآنزای سالانه داشته باشند. آنها ممکن است به واکسن HPV نیز نیاز داشته باشند، در صورتی که شروع نکنند، آنها جوانتر بوده یا تمام دوزها نداشته باشند.

اگر واکسیناسیون علیه عقاید مذهبی من باشد، چطور؟

اکثر ایالت ها اجازه می دهند که والدین به دلایل پزشکی یا مذهبی از واکسیناسیون فرزندشان اجتناب کنند.

CDC از معافیت واکسیناسیون مجاز است که دولتها را مجاز می شمارد.

آکادمی اطفال آمریکا باید معافیت غیرپزشکی به واکسن مدرسه را فراهم کند. “برای فرد، بهداشت عمومی، دلایل اخلاقی و طرفداران برای از بین بردن آنها مناسب نیست.”

گریسی گفت: “به عنوان پزشکان، ما می دانیم که افراد از پیشینه های مختلف می آیند و نگرانی ها و دلایل مختلفی برای انتخاب انتخاباتی که دارند انجام می دهند. بنابراین ما واقعا سعی می کنیم با خانواده ها کار کنیم و احترام بگذاریم. ”

پزشکان اغلب با والدین صحبت خواهند کرد تا دلایل خود را برای عدم واکسیناسیون فرزندشان انتخاب کنند. این شامل اطمینان از اینکه والدین تصمیم خود را بر روی اطلاعات دقیق قرار می دهند، می شود.

چگونه می توانم یک نسخه از سوابق ایمن سازی فرزندم را دریافت کنم؟

برای پیدا کردن واکسیناسیون فرزندتان، CDC توصیه می کند که با:

پزشک متخصص اطفال یا کلینیک بهداشت عمومی که آخرین واکسن کودک شما بود

بخش بهداشت و درمان فرزند شما

مدرسه فرزند شما، مرکز مهد کودک یا کالج

چگونه می توانم کودکانم را از سرطان های مرتبط با HPV محافظت کنم؟

واکسن HPV محافظت در برابر نه ویروس HPV، بلکه در برابر گردن، گلو، و دیگر سرطان ها مربوط به HPV  در هر دو مردان و زنان است.

CDC توصیه می کند که پسران و دختران برای HPV بین 11 تا 12 ساله واکسینه شوند. آنها به دو یا سه دوز نیاز دارند، بسته به زمان دریافت دو دوز اول دارد.

از آنجا که HPV معمولا از طریق تماس جنسی منتقل می شود، والدین ممکن است از 11 یا 12 ساله که این واکسن دریافت می کنند، مراقب باشند. اما واکسیناسیون پیش از آن، حفاظت عمر بیشتری را به آنها ارائه می دهد.

گریسی گفت: “شما نیاز دارید که واکسن را به طور ایده آل چندین بار از واکسن  قبل از اینکه آنها در معرض ابتلا به HPV قرار داشته باشند، دریافت کنید. “بنابراین با این واکسن، هیچ دلیلی برای صبر کردن تا بعد وجود ندارد و شما می خواهید پیش از این بیماری عقب بیفتید.”

منبع : سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تمام سوالات واکسیناسیون شما به مدرسه پاسخ داده شده است. آخرین ویرایش: آگوست 18, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2517

مردان و زنان تفاوت های شگفت انگیزی در دیدن حرکت از خود نشان می دهند

محققان گزارش کردند در مجله ” زیست شناسی کنونی” در 16 اوت، که تفاوت های غیر منتظره میان مردان و زنان را در بر داشت. به طور متوسط ​​مطالعات آنها نشان می دهد مردان بروز حرکت تصویری را سریعتر از زنان انجام می دهند.

محققان دریافتند افرادی که هر دو جنس را نمایندگی می کنند، در گزارش اینکه آیا میله های سیاه و سفید روی یک صفحه به سمت چپ یا راست حرکت می کنند یا نه ، نیاز به یک دهم ثانیه و اغلب کمتر برای برقراری تماس مناسب داشتند. اما، در مقایسه با مردان، زنان به طور مرتب 25 تا 75 درصد طول می کشد.

محققان می گویند که تصور سریع تر حرکت کردن توسط مردان نمی تواند لزوما بازتاب پردازش تصویری بهتر باشد. آنها متوجه شده اند که بهبود عملکرد مشابه در این کار مشابه در افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) یا افسردگی و در افراد مسن مشاهده شده است. نویسندگان گمان می کنند که پروسه ها در مغز که فعالیت های عصبی را پایین می اندازند در این شرایط مختل می شوند و همچنین در مردان می تواند ضعیف تر باشد.

اسکات موری از دانشگاه واشنگتن، سیاتل می گوید: “ما بسیار شگفت زده شدیم. “شواهد بسیار کمی برای تفاوت های جنسی در پردازش تصویری سطح پایین وجود دارد، به ویژه تفاوت هایی که در تحقیقات ما یافت شده است.”

موری و دوجی تادین، دانشگاه روچستر، می گویند که این یافته “کاملا صمیمانه” بود. آنها از کار حرکت بصری برای بررسی تفاوت پردازش در افراد مبتلا به ASD استفاده می کردند. ASD یک جنبش جنسی بزرگ را نشان می دهد، در حالی که پسران حدود چهار برابر احتمال بیشتری نسبت به دختران تشخیص داده می شود. در نتیجه، محققان، جنس را به عنوان یک عامل در تجزیه و تحلیل افراد کنترل شده در این مطالعه که ASD را نداشتند، در نظر گرفتند. تفاوت جنسی در درک تصویری از حرکت بلافاصله آشکار شد.

محققان دیگر برای تأیید یافته های این تحقیقات از دیگر محققان خواستند که در آزمایش های خود یک وظیفه را برای داده های اضافی از تعداد بیشتری از شرکت کنندگان در مطالعه، استفاده کنند. و این اطلاعات مستقل الگوی مشابهی از تفاوت جنسی را نشان داد.

موری، تادین و همکارانش گزارش می کنند که تفاوت جنسی مشاهده شده در ادراک بصری نمی تواند با تفاوت های عمومی در سرعت پردازش تصویر، توانایی های تبعیض کلی بصری یا اختلافات با موتور مرتبط باشد. تفاوت در تصاویر MRI عملکرد مغز نیز دیده نمی شود.

در مجموع، آنها می نویسند، نتایج نشان می دهد که چگونه اختلافات جنسی ناگهان می تواند ظاهر شود. آنها همچنین اهمیت داشتن جنس را به عنوان یک عامل در طراحی و تجزیه و تحلیل مطالعات ادراکی و شناختی برجسته می کنند.

محققان می گویند که یافته ها به عنوان شواهدی وجود دارد که پردازش تصویری در مردان و زنان متفاوت است به طوری که به رسمیت شناخته نشده است. تادین می گوید، آنها همچنین یک پنجره جدید را به تفاوت در مکانیسم های عصبی که اطلاعات بصری را پردازش می کنند، ارائه می دهند.

در مطالعات بیشتری، محققان امیدوارند کشف تفاوتهای اساسی در مغز تفاوت بین مردان و زنان را توضیح دهد. تا کنون، تصاویر مغز از مناطق پردازش کلیدی، هیچ سرنخی را ارائه نکرده اند، که نشان دهد این تفاوت ممکن است در بخش های دیگر مغز ایجاد شود یا ممکن است با استفاده از تکنیک های فعلی اندازه گیری شود. در نهایت، آنها می گویند، این مسیر مطالعه حتی ممکن است سرنخ های جدیدی را برای درک این سوال که چرا ASD در مردان شایع تر است؟ دشوار سازد.

منبع : سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مردان و زنان تفاوت های شگفت انگیزی در دیدن حرکت از خود نشان می دهند. آخرین ویرایش: آگوست 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2572

عفونت جنسی مخمری واژن و درمان آن / رابطه جنسی در زمان عفونت ممکن است؟

عفونت جنسی مخمری واژن و درمان آن / رابطه جنسی در زمان عفونت ممکن است؟

عفونت جنسی مخمری واژن به علت رشد بیش از حد نوع قارچی شناخته شده به عنوان کاندیدا رخ می دهد که اکثر اوقات در بدن بی ضرر است.

ممکن است که رابطه جنسی با عفونت مخمر داشته باشید، اما ممکن است دردناک باشد و خطرات دیگری داشته باشد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، عفونت واژن واژن دومین نوع شایع عفونت واژن است که پس از عفونت های باکتریایی واژن می باشد.

عفونت جنسی مخمری واژن و درمان آن  رابطه جنسی در زمان عفونت ممکن است؟

علائم عفونت مخمری واژن

  • علائم عفونت واژن واژینال عبارتند از:
  • درد واژن یا درد
  • درد هنگام ادرار کردن
  • خارش یا سوزش
  • درد در هنگام رابطه جنسی
  • ضخامت، تخلیه واژن سفید
  • آیا شما می توانید رابطه جنسی داشته باشید اگر عفونت مخمر دارید؟
  • زن و شوهر در آغوش در رختخواب

پزشکان توصیه می کنند از عفونت جلوگیری کنند تا عفونت مخمر از بین برود.

رابطه جنسی در زمان عفونت مخمری واژن

در حالی که برای یک فرد مبتلا به عفونت مخمر ممکن است رابطه جنسی داشته باشد، اغلب پزشکان توصیه نمی کنند که رابطه جنسی تا زمانی که عفونت تشخیص داده نشده باشد.

همچنین، چون بسیاری از علائم ناراحت کننده هستند، افراد ممکن است از فعالیت جنسی خودداری کنند در حالی که آنها عفونت مخمر را برای کم کردن درد و خارش دارند.

همچنین به عنوان دردناک و ناراحت کننده، فردی که در معرض ابتلا به عفونت مخملی دارای رابطه جنسی است، ممکن است عفونت را طولانی تر کند، علت بازگشت علائم را اگر اخیرا درمان را،  بهبود بخشید و همچنین خطر شریک زندگی خود را برای ایجاد عفونت مخمر افزایش دهد .

انتقال در طول رابطه جنسی

شرکای جنسی می توانند عفونت های مخمر را انتقال دهند. با این حال، احتمال انتقال آن کوچک است.

هنگامی که یک زن رابطه جنسی با زن دیگری داشته باشد، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آنها می توانند یک عفونت مخمر را انتقال دهند.

با این حال، در یک مطالعه هیچ شواهدی مبنی بر انتقال عفونت از طریق زن به زن از طریق جنس یافت نشد.

در حالی که عفونت های مخمر در مردان نادر است، ممکن است یک مرد با داشتن رابطه جنسی با یک فرد مبتلا به عفونت مخمر واژن، عفونت کند.

مردان نابالغ بیشتر به ایجاد عفونت مخمر حساس هستند.

عفونت مخمر یک عفونت جنسی است (STI) نیست.

با این حال، برخی از روش های پیشگیری، مانند کاندوم، می تواند به کاهش خطر گسترش عفونت مخمر به یک شریک کمک کند.

چه مدت باید پس از درمان منتظر بمانید؟

داشتن رابطه جنسی هنگام درمان عفونت مخمر ممکن است روند بهبودی را کاهش دهد.

همچنین، اگر شریک زندگی یک عفونت مخمر را ایجاد می کند، ممکن است عفونت به عقب و جلو برود.

فرد باید به طور کلی از فعالیت جنسی جلوگیری کند تا تمام علائم مشخص شود.

عفونت های مخمری معمولا هنگامی که فرد شروع به درمان می کند، نسبتا سریع واضح می شود.

بسیاری از گزینه های درمان بدون نسخه (OTC) نیاز به تا ۷ روز برای پاک کردن عفونت.

دلایل عفونت واژن

به زن در حمل و نقل عمومی ، استرس و اضطراب وارد می شود.

استرس ممکن است خطر ابتلا به عفونت مخمر را افزایش دهد.

قارچ Candida باعث عفونت های مخمر می شود. این قارچ در قسمت های مختلف بدن انسان، از جمله پوست، دهان و واژن زندگی می کند.

در واژن، باکتری های Lactobacillus معمولا تعداد کاندیدا را در چک نگه می دارند .

اگر کمبود یا عدم تعادل Lactobacillus در مقایسه با Candida وجود داشته باشد ، عفونت مخمر ممکن است رخ دهد.

علل رایج اختلالات باکتری در واژن

برخی از علل رایج اختلالات باکتری در واژن عبارتند از:

  • دیابت کنترل نشده
  • ایمن سازی، مانند داشتن HIV
  • عدم تعادل هورمون
  • فشار
  • بارداری
  • مصرف شکر بیش از حد
  • مصرف آنتی بیوتیک ها

اکثر عفونت های مخمر برای درمان آسان است. با این حال، اگر یک فرد عفونت های متعدد و عود کننده مخمر را تجربه می کند، آنها باید با یک پزشک صحبت کنند، زیرا ممکن است کاندیدا علت اصلی نباشد و ممکن است درمان های OTC ناموفق باشد.

نشانه عفونت مخمری واژن

نشانه عفونت مخمر عوامل مختلفی دارد که برخی از آنان شامل موارد زیر است:

  1. درد در هنگام رابطه جنسی
  2. احساس سوزش در طول رابطه جنسی یا ادرار کردن
  3. خارش
  4. قرمزی
  5. یک بثورات
  6. تورم لگن
  7. سفید، تخلیه چنگال

هنگامی که درمان نشود، نشانه ها به طور معمول بدتر می شوند. با این حال، برخی از عفونت های مخمری خفیف ممکن است بدون درمان بهبود یابد.

نشانه عفونت مخمری واژن

چه وقت برای دیدن یک دکتر

افراد مبتلا به عفونت مخمر در خانه با استفاده از داروهای OTC درمان می شوند. این درمان معمولا شامل یکی از مواد زیر است:

  • بوستونازول (گینازول)
  • میکونازول (Monistat)
  • ترکازول (ترازول)

وقتی فرد برای اولین بار یک عفونت مخمر را ایجاد می کند، باید اطمینان حاصل شود که تشخیص درست و درمان درست است.

در صورتی که درمان OTC موثر نباشد، افراد نیز باید به دنبال توصیه پزشکی باشند. یک پزشک ممکن است درمان های جایگزین، از جمله داروهای خوراکی را توصیه کند.

در نهایت، فرد باید به دنبال مراقبت پزشکی باشد:

  1. در سال یک یا چهار عفونت مخمر دارند
  2. باردار هستند
  3. علائم شدید دارد
  4. یک سیستم ایمنی به خطر بیافتد
  5. هنگامی که درمان کامل و علائم از بین رفته است، فرد می تواند به زندگی جنسی منظم خود بازگردد.

چرا استرس اتفاق می افتد و چگونگی آن را مدیریت کنیم؟

چرا استرس اتفاق می افتد و چگونگی آن را مدیریت کنیم؟

در این مقاله انواع، علل، علائم، تشخیص، درمان و مدیریت استرس و اضطراب به صورت کامل و بر اساس جدیدترین روش ها بیان شده است.

استرس، در شرایط روزمره، احساساتی است که مردم هنگام غرق شدن و تلاش برای مقابله با خواسته ها می کنند.

این خواسته ها می تواند به امور مالی، کار، روابط و شرایط دیگر مربوط باشد، اما هر چیزی که یک چالش واقعی یا درک شده یا تهدید به سلامتی فرد است، می تواند باعث ایجاد استرس شود.

استرس می تواند یک انگیزه باشد این می تواند برای بقا حیاتی باشد.

مکانیزم “مبارزه یا پرواز” می تواند به ما اطلاع دهد که چگونه و چگونه باید به خطر پاسخ داد.

با این حال، اگر این مکانیزم به راحتی به وجود آید، یا زمانی که در یک زمان بیش از حد بسیاری از عوامل استرس زا وجود داشته باشد، می تواند سلامت ذهنی و جسمی فرد را تضعیف کند و مضر باشد.

تحقیقات در آمریکا براش شناسایی دلیل اصلی استرس

بر اساس تحقیقات استرس سالانه توسط انجمن روانشناسی آمریکا، میانگین فشارهای ناشی از استرس در ایالات متحده آمریکا از ۴/۹ به ۵/۱ در مقیاس از ۱ تا ۱۰ در سال ۲۰۱۵ افزایش یافت . دلایل اصلی اشتغال و پول است.

حقایق کلی در مورد استرس

در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد استرس وجود دارد. جزئیات بیشتر در مقاله اصلی است.

استرس به بدن کمک می کند تا با خطر مواجه شود.

علائم می توانند به صورت فیزیکی و روانی باشند.

استرس کوتاه مدت می تواند مفید باشد، اما استرس بلند مدت با شرایط سلامتی مختلف مرتبط است.

ما می توانیم برای یادگیری بعضی از نکات مدیریت خود، برای استرس آماده شویم.

چرا استرس اتفاق می افتد و چگونگی آن را مدیریت کنیم؟

استرس چیست؟

هر فرد به استرس پاسخ متفاوت است، اما استرس بیش از حد می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود.

استرس طبیعی دفاع بدن در برابر شکارچیان و خطر است. این بدن را با هورمون ها می سازد تا سیستم هایی را برای فرار از خطر یا مقابله با آن تهیه کند. این به معنای مکانیسم مبارزه یا پرواز است.

هنگامی که ما با یک چالش روبه رو هستیم، بخشی از پاسخ ما فیزیکی است. این بدن منابع را برای محافظت از ما آماده می کند یا برای ماندن و مبارزه و یا به دور از هرچه سریعتر.

بدن مقدار زیادی از مواد شیمیایی کورتیزول، آدرنالین و نورآدرنالین را تولید می کند.

این موجب افزایش ضربان قلب، آمادگی عضلات شدید، عرق کردن و هوشیاری می شود.

همه این عوامل توانایی پاسخ دادن به یک وضعیت خطرناک یا چالش برانگیز را بهبود می بخشد.

عوامل محیطی که این واکنش را باعث می شوند، استرسورها نامیده می شوند.

نمونه هایی از جمله سر و صدا، رفتار تهاجمی، ماشین سرعت، لحظات ترسناک در فیلم ها، و یا حتی رفتن به تاریخ اول است. استرسورهای بیشتر ما تجربه می کنیم، بیشتر تأکید می کنیم که احساس می کنیم.

شناسایی استرس در بدن

تغییرات در بدن

استرس، عملکرد طبیعی بدن مانند دستگاه گوارش و سیستم ایمنی را کاهش می دهد.

سپس تمام منابع می توانند بر تنفس سریع، جریان خون، هشیاری و استفاده از عضلات متمرکز شوند.

بدن در طی استرس تغییر می کند:

  • فشار خون و افزایش ضربان قلب
  • تنفس سریعتر است
  • سیستم گوارش تضعیف می شود
  • فعالیت ایمنی کاهش می یابد
  • عضلات تبدیل به زمان هستند
  • حالت هوشیاری بالا باعث جلوگیری از خواب می شود

چگونه ما به وضعیت دشوار واکنش نشان می دهیم تا چه تاثیری بر سلامت و سلامت ما تاثیر می گذارد.

فردی که احساس می کند منابع کافی برای مقابله با آن ندارند احتمال بیشتری دارد که یک واکنش قوی تر داشته باشد و یکی دیگر که می تواند مشکلات سلامتی را ایجاد کند. فشارخون افراد به روش های مختلفی تحت تاثیر قرار می گیرد.

تجربیات جدید و بروز استرس

بعضی از تجربیات که به طور کلی مثبت در نظر گرفته می شوند، می توانند به اضطراب منجر شوند، مانند:

  • داشتن یک کودک؛
  • رفتن به سفر،؛
  • رفتن به خانه ای بهتر؛
  • ارتقاء شغلی.

این به این دلیل است که اغلب آنها شامل یک تغییر عمده، تلاش اضافی، مسئولیت های جدید و نیاز به انطباق است.

آنها همچنین گام هایی به ناشناخته هستند. شخص شگفت زده می شود که آیا آنها مقابله خواهند کرد.

پاسخ ماندگار منفی به چالش ها می تواند تاثیر مخربی بر سلامت و شادی داشته باشد.

با این حال، آگاهی از نحوه واکنش شما نسبت به عوامل استرسزا می تواند به کاهش احساسات منفی و اثرات اضطراب کمک کند و به طور موثرتر آن را مدیریت کنید.

شناسایی استرس در بدن

انواع استرس در دسته بندی انجمن روانشناسی آمریکا

انجمن روانشناسی آمریکا دو نوع مختلف استرس را شناسایی می کند که نیاز به سطوح مختلف مدیریت دارند.

استرس حاد

این نوع کوتاه مدت است و رایج ترین روش استرس است.

استرس حاد اغلب به این معنا است که فکر می کنم در مورد فشارهایی که اخیرا اتفاق افتاده است یا خواسته های آینده در آینده نزدیک.

به عنوان مثال، اگر اخیرا در یک استدلال مشارکت کرده اید که موجب ناراحتی یا مهلت بعدی شده است، ممکن است احساس این استرس را در مورد این عوامل ایجاد کنید.

با این حال، هنگامی که این مشکلات حل شوند، تنش کاهش یا حذف خواهد شد.

این باعث ایجاد همان مقدار آسیب به مدت طولانی و استرس مزمن می شود.

اثرات کوتاه مدت عبارتند از سردرد تنش و ناراحتی معده ، و همچنین مقدار متوسط ​​ناراحتی.

با این حال، موارد مکرر استرس حاد در طول یک دوره طولانی می تواند مزمن و مضر باشد.

این نوع همچنین می تواند منجر به فشار خون بالا و بیماری های قلبی شود .

استرس مزمن

این نوع مضرترین نوع استرس است و در طول یک دوره طولانی از بین می رود.

فقر ادامه می یابد، یک خانواده نارسایی می شود یا ازدواج ناراضی می تواند باعث ایجاد استرس مزمن شود.

این اتفاق می افتد زمانی که فرد هرگز فرار از علت آن را نمی بیند و متوقف می شود تا راه حل ها را پیدا کند.

گاهی اوقات ممکن است از یک تجربه تهاجمی در اوایل زندگی ایجاد شود.

استرس مزمن می تواند ادامه نیافته، به عنوان افراد می تواند به آن تبدیل شود، بر خلاف اضطراب حاد که جدید است و اغلب دارای یک راه حل فوری است.

این می تواند بخشی از شخصیت فرد باشد، و آنها را مستقیما به اثرات اضطراب مستعد می کند بدون در نظر گرفتن سناریوهایی که علیه آنها آمده است.

افراد مبتلا به استرس مزمن احتمالا یک شکست نهایی دارند که می تواند به خودکشی، اعمال خشونت بار، حملات قلبی و سکته مغزی منجر شود .

دلایل استرس چیست؟

همه ما به موقعیت های استرسزا متفاوتند. برای یک فرد استرس زا ممکن است برای دیگران تنش نداشته باشد.

تقریبا هر چیزی می تواند باعث ایجاد اضطراب شود.

برای بعضی ها فقط فکر کردن درباره چیزی یا چند چیز کوچک ممکن است باعث ایجاد آن شود.

رویدادهای مهم زندگی روزمره که می توانند باعث استرس شوند عبارتند از:

  • مسائل شغلی یا بازنشستگی
  • کمبود وقت یا پول
  • از دست دادن
  • مشکلات خانوادگی
  • بیماری
  • حرکت به خانه
  • روابط، ازدواج و طلاق

سایر علل اضطراب گزارش شده معمولا عبارتند از:

وضعیت های مختلف می تواند باعث فشار برای افراد مختلف شود.

  • سقط جنین یا سقط جنین
  • رانندگی در ترافیک سنگین یا ترس از تصادف
  • ترس از جرم و یا مشکلات با همسایگان
  • بارداری و تبدیل شدن به یک پدر و مادر
  • سر و صدای زیاد، بیش از حد و آلودگی
  • عدم اطمینان یا انتظار نتیجه مهم است

بعضی از شرایط برخی افراد و نه دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد. تجربه گذشته می تواند بر واکنش فرد تاثیر بگذارد.

گاهی اوقات علت قابل شناسایی وجود ندارد.

مسائل بهداشت روانی مانند افسردگی یا احساس انباشته شدن سرخوردگی و اضطراب می تواند باعث شود افراد احساس راحتی بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند.

بعضی افراد پس از یک حادثه ترسناک، مانند یک حادثه یا نوعی سوء استفاده، در معرض تنش مداوم هستند.

این به عنوان اختلال استرس پس ازوقوع حادثه شناخته می شود. کسانی که در شغل های پر تنش مانند ارتش یا خدمات اورژانسی کار می کنند، یک جلسه تشریح کننده را پس از یک حادثه مهم در اختیار خواهند داشت و برای PTSD نظارت خواهند داشت.

دلایل استرس چیست؟

علائم فیزیکی 

اثرات فیزیکی استرس عبارتند از:

  1. تعریق
  2. درد در پشت یا قفسه سینه
  3. گرفتگی یا اسپاسم عضلانی
  4. اختلال نعوظ و از دست دادن میل جنسی
  5. غفلت
  6. سردرد
  7. بیماری قلبی
  8. فشار خون بالا
  9. ایمنی کمتری نسبت به بیماری ها
  10. درد عضلانی
  11. پیچش عصبی
  12. پین ها و سوزن ها
  13. مشکلات خواب
  14. ناراحتی معده

یک مطالعه ۲۰۱۲ نشان داد که عوامل استرسزا که والدین تجربه می کنند، مانند مشکلات مالی و یا مدیریت یک خانواده تک والد، می تواند به چاقی کودکان خود منجر شود .

واکنشهای احساسی به استرس 

واکنشهای احساسی میتوانند عبارتند از:

  • خشم
  • اضطراب
  • سوختن
  • مسائل مربوط به تمرکز
  • افسردگی
  • خستگی
  • احساس ناامنی
  • فراموشی
  • تحریک پذیری
  • خوردن ناخن
  • بی سر و صدا
  • غمگینی

رفتارهای ایجاد کننده 

رفتارهای ایجاد کننده استرس عبارت است از:

  • گرما غذا و خوردن بیش از حد یا خیلی کم است
  • فوران ناگهانی خشمگین
  • مصرف مواد مخدر و الکل
  • مصرف دخانیات بالاتر
  • حذف اجتماعی
  • گریه مکرر
  • مشکلات روابط زناشویی و ارتباطی

تشخیص

یک روانپزشک به طور معمول با استناد به بیمار درباره علائم و رویدادهای زندگی، این اختلال را تشخیص می دهد.

تشخیص پیچیده است. به عوامل زیادی بستگی دارد. پرسشنامه ها، اقدامات بیوشیمیایی و تکنیک های فیزیولوژیکی مورد استفاده قرار گرفته اند، اما این ممکن نیست که هدف و موثر باشد.

روش مستقیم ترین راه برای تشخیص استرس و تأثیر آن بر یک فرد از طریق یک مصاحبه جامع، استرس گرا و رو به رو است.

راه درمان اضطراب

درمان شامل کمک به خود و در مواردی است که استرس ناشی از یک وضعیت اساسی، داروهای خاص است.

درمان هایی که ممکن است باعث ایجاد آرامش شوند شامل آروماتراپی یا رفلکسولوژی هستند.

برخی از ارائه دهندگان بیمه این نوع درمان را پوشش می دهند، اما قبل از پیگیری این درمان، مطمئن شوید.

داروها

پزشکان معمولا داروهای مقابله با استرس را تجویز نمی کنند، مگر اینکه بیمار بیماری زمینه ای مانند افسردگی یا نوع اضطراب داشته باشد.

در این حالت، پزشک در معرض بیماری روحی و نه اضطراب است.

در چنین مواردی، یک ضد افسردگی تجویز می شود.

با این حال، خطر وجود دارد که دارو فقط استرس را پنهان نگه می دارد، نه به شما کمک می کند با آن مقابله کنید و با آن کنار بیایید.

داروهای ضد افسردگی همچنین می توانند اثرات نامطلوب داشته باشند.

ایجاد برخی از استراتژی های مقابله ای قبل از بازجویی های استرس میتواند به فرد کمک کند موقعیت های جدید را مدیریت کند و سلامت جسمی و روانی را حفظ کند.

اگر در حال حاضر دچار استرس شدید هستید، به کمک پزشکی کمک کنید.

راه درمان اضطراب - مشاورانه

کنترل و مدیریت اختلال

در اینجا چند انتخاب شیوه زندگی وجود دارد که می توانید برای کنترل و یا جلوگیری از احساس غرق شدن.

یوگا، موسیقی، ورزش و تغذیه

یوگا، یا گوش دادن به موسیقی می تواند به نابودی یا جلوگیری از ایجاد آن کمک کند.

ورزش : مطالعات نشان داده اند که ورزش می تواند به حالت ذهنی و فیزیکی فرد منجر شود.

کاهش مصرف الکل، داروها و کافئین : این مواد به جلوگیری از آن کمک نمیکند و می توانند آن را بدتر کنند. آنها باید برداشته یا کاهش یابد.

تغذیه : یک رژیم سالم و متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات به حفظ سیستم ایمنی در زمان استرس کمک می کند. یک رژیم غذایی نامناسب به سلامت و استرس اضافی منجر خواهد شد.

برنامه ریزی در کارها

اولویت بندی : زمان کمتری برای سازماندهی لیست کارهای خود برای مشاهده مهمتر از آن صرف کنید.

سپس تمرکز آنچه را که برای روز انجام داده اید یا انجام داده اید، به جای اینکه هنوز به پایان برسید.

زمان : هر روز فقط برای خودتان تنظیم کنید.

از آن برای سازماندهی زندگی خود، استراحت، و دنبال منافع خود استفاده کنید.

تنفس و آرامش : مراقبه، ماساژ، و یوگا می تواند کمک کند.

تکنیک های تنفس و آرام کردن می تواند سیستم را کند کند و به شما کمک کند که آرام باشید. تنفس نیز بخش مهمی از مدیتیشن ذهن است.

صحبت کردن : صحبت کردن با خانواده، دوستان، همکاران، و رئیس شما در مورد افکار و نگرانی شما به شما کمک می کند تا “بخار را کنار بگذارید”. شما ممکن است آرام باشید تا متوجه شوید که شما تنها نیستید.

شما حتی می توانید پیدا کنید که یک راه حل آسان وجود دارد که به آن فکر نکرده اید.

تشخیص اختلال و حرکت به سمت علایق

تشخیص نشانه ها : یک فرد می تواند در مورد مشکل که موجب استرس می شود تا حدودی در مورد بدن آنها تاثیری نداشته باشد، نگران کننده باشد.

علائم قابل توجه اولین گام برای اقدام است. افرادی که به دلیل ساعات طولانی کار اضطراب را تجربه می کنند ممکن است نیاز به “گام به عقب” داشته باشند.

ممکن است وقت خود را برای بررسی کار خود و یا با سرپرست در مورد کاهش بار صحبت کنید.

کشف خود را پیدا کنید : اکثر مردم چیزی دارند که به آنها کمک می کند تا آرام شوند، مانند:

  • خواندن یک کتاب
  • رفتن به راه رفتن
  • گوش دادن به موسیقی
  • یا صرف وقت با یک دوست یا حیوان خانگی.

پیوستن به گروه کر یا باشگاه به برخی افراد کمک می کند.

حتی اگر احساس تنش در حال حاضر وجود نداشته باشد، بخشی از یک گروه می تواند از ایجاد تنش ها جلوگیری کند و زمانی که زمان های سختی به دست می آید، حمایت و کمک های عملی می کنند.

شبکه های اجتماعی آنلاین می توانند تا زمانی که مخاطب چهره به چهره را جایگزین نمی کنند، کمک کند.

این می تواند به شما اجازه برقراری ارتباط با دوستان و خانواده های دور را بدهد، و این می تواند اضطراب را کاهش دهد.

اگر این اختلال بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد، باید به دنبال کمک حرفه ای باشید.

یک روانپزشک یا متخصص روانپزشکی اغلب می تواند به عنوان مثال، از طریق آموزش مدیریت استرس کمک کند.

تکنیک های مدیریت استرس

مدیریت استرس می تواند به شما کمک کند:

  • منبع استرس را حذف یا تغییر دهید
  • تغییر روشی که شما یک رویداد استرس زا را مشاهده می کنید
  • تاثیرات اضطراب را در بدن شما کاهش می دهد
  • راه های جایگزین برای مقابله با آن را یاد بگیر
  • درمان مداخله با استرس، یکی یا بیشتر از این روشها را دنبال می کند.

.