مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده
مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده

چگونه می توانم اوضاع زندگیم را تغییر دهم؟

س: چگونه می توانم رفتار همسرم را عوض کنم؟ او اصلا به فکر من و بچه ام نیست، هر چه من پول در می آورم صرف خانواده خواهرش می کند. یارانه من را هم صرف خواهرش می کند. لطفا راهنمایی کنید.



مخاطب گرامی احساس نمی کنید شاید بهتر باشد جمله اول سوال خود را اصلاح کنید و به جای این که بپرسید «چگونه می توانم رفتار همسرم را عوض کنم» بهتر است که بپرسید " چگونه می توانم اوضاع زندگیمان را تغییر دهم؟
" قصدم از تغییر سوال شما به این نحو این بود که بگویم : همین اول اگر هدفتان عوض کردن رفتار همسرتان است باید بدانید که گرفتار اشتباه بزرگی شده اید! چرا که ما هیچ گاه نه می توانیم و نه باید رفتار همسرمان را عوض کنیم! زیرا او بیشتر جبهه گیری خواهد کرد و مهم تر اینکه تا نپذیرد خطایی مرتکب شده و تا شخصاً نخواهد، تغییر نخواهد کرد. لذا لازم است طرز فکرتان را عوض کنید. از خود بپرسید چه چیز باعث شده که همسرتان به شما و فرزندتان بی توجهی نشان دهد؟ تا چه اندازه نسبت به همسرتان و زندگی مشترک خود احساس مسئولیت می کنید؟ تا چه میزان توانسته اید نقش خود را به درستی و کمال ایفا کنید؟

این کارها به بهبود زندگی تان کمک می کند
اوقاتی را به صحبت کردن با همسرتان اختصاص دهید و به همدلی با یکدیگر بپردازید. همدلی به معنی درک متقابل بدون قضاوت و بازجویی است. شما و همسرتان به صمیمیت بیشتری نیازمندید، این امر کمک می کند که همسرتان قبل از انجام کار یا گرفتن تصمیمی که به شما هم مربوط می شود به مشورت با شما بپردازد.
همین مشورت نیز به نوبه خود صمیمیت را بین شما افزایش می دهد، آنگاه با هم فکری یکدیگر قادر خواهید بود به حل مشکلات افرادی که به کمک شما نیازمندند نیز بپردازید. در پایان هم توصیه من به شما این است که به همراه همسرتان نزد روانشناس زوج درمانگر بروید و کمک تخصصی دریافت کنید. با آرزوی موفقیت برای شما.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.