مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده
مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده

تکلیف خانه و نقش پدر و مادر


پدر و مادر اگر به تکالیف فرزندشان علاقه نشان می‌دهند، بچه‌ها در انجام آن موفق‌تر هستند. اینکار اهمیت فرزندشان برای پدر و مادر نشان می دهد.

کمک کردن به فرزندتان برای نوشتن تکالیفش فواید زیادی برای او دارد. و کسی چه می‌داند؟ ممکن است خودتان هم یک چیزی یاد بگیرید!

چطور کمک کنید


• باید معلم‌هایش را بشناسید. در مراسم‌ها و جلسات مدرسه شرکت کنید تا در آنجا معلمین فرزندتان را ببینید. درمورد سیاستشان در تکالیف بچه‌ها و اینکه چطور می‌توانید با آنها همکاری کنید، از معلم‌ها سوال کنید.

• محیط‌خانه را برای انجام تکالیف بچه‌ها آماده کنید. دقت کنید که محل انجام تکالیف آنها نور خوب و کافی داشته باشد. وسایل موردنیاز مثل دفتر، مداد، خودکار، پاک‌کن، چسب و قیچی را در دسترسشان قرار دهید.

• یک ساعت خاص برای انجام تکالیف بچه‌ها در نظر بگیرید. بعضی از بچه‌ها بعدازظهرها بعد از خوردن یک میان‌وعده و کمی بازی کردن، بهتر کار می‌کنند؛ بعضی‌های دیگر دوست دارند تا بعد از شام صبر کنند و بعد تکالیفشان را انجام دهند.

• سعی کنید تاجایی که ممکن است چیزهایی که حواس آنها را پرت می‌کند را دور کنید. این یعنی، تلویزیون، صدای بلند موزیک، یا تماس های تلفن (البته گاهی اوقات تماس گرفتن با یکی از همکلاسی‌ها برای راهنمایی گرفتن برای انجام تکلیف مفید است).

• حتماً اجازه بدهید کودک خودش تکلیفش را انجام دهد. اگر خودشان فکر نکنند و اشتباه نکنند، هیچ‌وقت هیچ چیز یاد نمی‌گیرند. شما می‌توانید پیشنهاد بدهید و راهنماییشان کنید. اما یادگرفتن وظیفه خود بچه‌هاست.

• در تحصیل فرزندتان نقش داشته باشید. درمورد تکالیف و امتحاناتشان از آنها سوال کنید. وقتی تکالیفشان تمام می‌شود آنها را چک کنید و همیشه برای جواب دادن سوال‌ها و نگرانی‌هایشان حاضر و آماده باشید.

• یک الگوی خوب باشید. آیا بچه‌ها شما را درحال خواندن روزنامه، نوشتن نامه، یا خواندن کتاب می‌بینند؟ یادتان باشد بچه‌ها بیشتر اعمال شما را تقلید می‌کنند تا حرفها و نصیحت‌هایتان را.

• کارها و تلاش‌هایشان را تحسین کنید. برگه امتحانی که نمره خوب در آن گرفته‌اند را بچسبانید روی یخچال. از نمرات خود و موفقیت‌های درسیشان پیش اقوام و دوستان تعریف کنید.

• اگر می‌بینید فرزندتان بطور مداوم در انجام تکالیفش مشکل دارد حتماً با معلم او صحبت کنید. بعضی از بچه‌ها برای دیدن تخته‌کلاس مشکل دارند و شاید لازم باشد آزمایش چشم بدهند یا برای مشکل یادگیری یا اختلال تمرکز معاینه شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.