مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده
مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

مشاوره ازدواج و خانواده کودک و نوجوان

سایت تخصصی مشاوره روانشناسی و روانپزشکی با هزاران مطلب مفیدو آموزنده

مردان و زنان تفاوت های شگفت انگیزی در دیدن حرکت از خود نشان می دهند

محققان گزارش کردند در مجله ” زیست شناسی کنونی” در 16 اوت، که تفاوت های غیر منتظره میان مردان و زنان را در بر داشت. به طور متوسط ​​مطالعات آنها نشان می دهد مردان بروز حرکت تصویری را سریعتر از زنان انجام می دهند.

محققان دریافتند افرادی که هر دو جنس را نمایندگی می کنند، در گزارش اینکه آیا میله های سیاه و سفید روی یک صفحه به سمت چپ یا راست حرکت می کنند یا نه ، نیاز به یک دهم ثانیه و اغلب کمتر برای برقراری تماس مناسب داشتند. اما، در مقایسه با مردان، زنان به طور مرتب 25 تا 75 درصد طول می کشد.

محققان می گویند که تصور سریع تر حرکت کردن توسط مردان نمی تواند لزوما بازتاب پردازش تصویری بهتر باشد. آنها متوجه شده اند که بهبود عملکرد مشابه در این کار مشابه در افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) یا افسردگی و در افراد مسن مشاهده شده است. نویسندگان گمان می کنند که پروسه ها در مغز که فعالیت های عصبی را پایین می اندازند در این شرایط مختل می شوند و همچنین در مردان می تواند ضعیف تر باشد.

اسکات موری از دانشگاه واشنگتن، سیاتل می گوید: “ما بسیار شگفت زده شدیم. “شواهد بسیار کمی برای تفاوت های جنسی در پردازش تصویری سطح پایین وجود دارد، به ویژه تفاوت هایی که در تحقیقات ما یافت شده است.”

موری و دوجی تادین، دانشگاه روچستر، می گویند که این یافته “کاملا صمیمانه” بود. آنها از کار حرکت بصری برای بررسی تفاوت پردازش در افراد مبتلا به ASD استفاده می کردند. ASD یک جنبش جنسی بزرگ را نشان می دهد، در حالی که پسران حدود چهار برابر احتمال بیشتری نسبت به دختران تشخیص داده می شود. در نتیجه، محققان، جنس را به عنوان یک عامل در تجزیه و تحلیل افراد کنترل شده در این مطالعه که ASD را نداشتند، در نظر گرفتند. تفاوت جنسی در درک تصویری از حرکت بلافاصله آشکار شد.

محققان دیگر برای تأیید یافته های این تحقیقات از دیگر محققان خواستند که در آزمایش های خود یک وظیفه را برای داده های اضافی از تعداد بیشتری از شرکت کنندگان در مطالعه، استفاده کنند. و این اطلاعات مستقل الگوی مشابهی از تفاوت جنسی را نشان داد.

موری، تادین و همکارانش گزارش می کنند که تفاوت جنسی مشاهده شده در ادراک بصری نمی تواند با تفاوت های عمومی در سرعت پردازش تصویر، توانایی های تبعیض کلی بصری یا اختلافات با موتور مرتبط باشد. تفاوت در تصاویر MRI عملکرد مغز نیز دیده نمی شود.

در مجموع، آنها می نویسند، نتایج نشان می دهد که چگونه اختلافات جنسی ناگهان می تواند ظاهر شود. آنها همچنین اهمیت داشتن جنس را به عنوان یک عامل در طراحی و تجزیه و تحلیل مطالعات ادراکی و شناختی برجسته می کنند.

محققان می گویند که یافته ها به عنوان شواهدی وجود دارد که پردازش تصویری در مردان و زنان متفاوت است به طوری که به رسمیت شناخته نشده است. تادین می گوید، آنها همچنین یک پنجره جدید را به تفاوت در مکانیسم های عصبی که اطلاعات بصری را پردازش می کنند، ارائه می دهند.

در مطالعات بیشتری، محققان امیدوارند کشف تفاوتهای اساسی در مغز تفاوت بین مردان و زنان را توضیح دهد. تا کنون، تصاویر مغز از مناطق پردازش کلیدی، هیچ سرنخی را ارائه نکرده اند، که نشان دهد این تفاوت ممکن است در بخش های دیگر مغز ایجاد شود یا ممکن است با استفاده از تکنیک های فعلی اندازه گیری شود. در نهایت، آنها می گویند، این مسیر مطالعه حتی ممکن است سرنخ های جدیدی را برای درک این سوال که چرا ASD در مردان شایع تر است؟ دشوار سازد.

منبع : سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مردان و زنان تفاوت های شگفت انگیزی در دیدن حرکت از خود نشان می دهند. آخرین ویرایش: آگوست 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2572

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.